czwartek, 30 listopada 2017 18:34 Wiek: 2 lat

MZPZP Mańki – część zachodnia

Wniosek stowarzyszenia Moja Białołęka do Miejscowego Planu Zagospodarowania Przestrzennego rejonu Mańki – część zachodnia


Miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego rejonu Mańki część Zachodnia na obszarze wschodniej części Białołęki postrzegamy jako obszar o dużym potencjale turystycznym, o trasach często uczęszczanych m.in. ze względu na kanał Żerański: Warszawa-Białołęka, Białołęka – Zegrze. Poprzez coraz liczniejszą zabudowę mieszkaniową na całej wschodniej części, sąsiedztwo 8 tys osiedla Miasteczko Regaty,  brak boisk i terenów sportowych, naturalny potencjał sportów wodnych widzimy potrzebę utworzenia przestrzeni  na  sport i rekreację  z filią Białołęckiego Ośrodka Sportu, siecią dróg rowerowych.

Wyzwaniem wymagającym szczególnej staranności jest zaplanowanie modernizacji wałów przeciw powodziowych Długiej, wytyczenie infrastruktury drogowej, w szczególności w rejonie nowopowstającej zabudowy wzdłuż Kanału  oraz wykorzystanie potencjału wykopalisk archeologicznych w tym zaplanowania  miejsca na muzeum.

W odpowiedzi na Obwieszczenie Prezydenta Miasta Stołecznego Warszawy o przystąpieniu do sporządzania miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obszaru Mańki – część zachodnia z dn. 28.06.2012, wnioskuję o ustalenie na tym obszarze zasad ochrony i kształtowania ładu przestrzennego w zakresie kształtowania zabudowy poprzez:

  1. Ochronę strefy funkcjonalnej - przedmieścia
    • Utrzymanie dotychczasowego charakteru przestrzennego obszaru planu, co oznacza dominację zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej. Na omawianym obszarze obecnie nie ma zabudowy wielorodzinnej. Istniejąca infrastruktura drogowa jest bardzo niewydolna. Zapełnienie terenu budownictwem jednorodzinnym będzie bardzo obciążające dla istniejącego układu komunikacyjnego, a wprowadzenie budownictwa wielorodzinnego spowoduje jego całkowitą niewydolność. Wnioskujemy zatem o zakaz wprowadzania zabudowy mieszkaniowej wielorodzinnej; Wnioskujemy o zabudowę jednorodzinną i rozwinięcie układu ulic z chodnikami i ścieżkami rowerowymi.
    • Ograniczenie wielkości minimalnej dla działki budowlanej na 1000m kw. , oraz warunek pozostawienia co najmniej 60% obszaru takiej działki w stanie niezabudowanym.
    • Utworzenie obszaru pełniącego funkcje Centrum Lokalnego wraz z parkiem, miejscami usługowymi, rekreacji i sportu wraz z filoą Białołęckiego Ośrodka Sportu np. z basenem, boiskiem do gry w piłkę plażową w górnej partii planu, w pobliżu osiedla Miasteczko Regaty na 8 tys mieszkańców np. okolice ul. Mochtyńskiej, ul. Białołęckiej, ul.Kobiałka.
    • Wytyczenie rezerwy pod obiekt użyteczności publicznej na cele oświatowe, ochrony zdrowia, Straż Pożarną, Posterunek Policji
    • Zakaz budowania obiektów handlowych galerii handlowych itp. o powierzchni powyżej 400m kwadratowych.
    • Usytuowanie przepompowni ścieków
  2. Dostępność do infrastruktury drogowej, poprawa komunikacji.
    • Wytyczenie przedłużenia ulicy Białołęckiej do ul. Kobiałka, wytyczenie ul Zdziarskiej (wraz z jej poszerzeniem) do ul. Białołęckiej wraz z rondem. Zaplanowanie gęstszej sieci ulic.
    • Utworzenie pętli autobusowej wraz z parkingiem samochodowo - rowerowym w okolicach ul. Mochtyńskiej (lub Białołęckiej na odcinku Zdziarska – Kobiałka) i ul. Kobiałka. W chwili obecnej są duże utrudnienia z obsługą komunikacyjną osiedla Miasteczka Regaty (ok. 8 tys mieszkańców) polegające na tym, że nie ma pętli autobusowej na osiedlu lub w okolicach osiedla. Powstanie pętli umożliwiłoby kursowanie autobusu z ulicy Ruskowy Bród do ul. Kobiałka Regaty, a tym samym poprawę obsługi komunikacyjnej górnej partii obszaru Białołęki.
    • Poszerzenie ul. Płochocińskiej jako ulicy wjazdowej do miasta, pełniącej funkcje reprezentacyjne. Należy przewidzieć odwodnienie ul. Płochocińskiej, ale tak, by po wschodniej stronie dało się wykonać chodnik. Należy zaplanować „łączniki” pomiędzy ul. Płochocińską, a ścieżką rowerową nad Kanałem Żerańskim co paręset metrów. Każdy łącznik powinien mieć na ul. Płochocińskiej lewo- i prawo skręt.
    • Zaplanowanie, wytyczenie chodników oraz wzdłuż istniejących ulic Białołęcka, Ostródzka, Zdziarska, Mochtyńska i pozostałych.
  3. Priorytet ścieżek rowerowych
    • Wytyczenie ścieżek rowerowych, wnioskujemy o zaplanowanie ścieżek na trasach.:
      • Pętla autobusowa Bródno > Kładka nad Trasą Toruńską > Bogoriów > Ostródzka > Mochtyńska > Kobiałka > Olesin (pętla autobusowa)
      • Leona Berensona od Ostródzkiej > Kąty Grodziskie> Wyszkowska > Kroczewska > Zdziarska > kanał Żerański.
      • Modlińska > Płochocińska > Kobiałka > Ostródzka
      • po obu stronach Kanału Żerańskiego,
      • wzdłuż rzeki Długiej.
    • Wszystkie drogi dla rowerów i ciągi pieszo-rowerowe należy projektować jako oświetlone i z nawierzchnią np. asfaltową. Prowadząc linię oświetleniową należy zaprojektować równoległą linie „normalnego” zasilania elektrycznego. Należy się bowiem spodziewać, że przy trasie rowerowej prowadzącej do Zalewu Zegrzyńskiego powstaną obiekty rekreacyjno-usługowe, jak piwogródki, warsztaty rowerowe, wypożyczalnie łodzi itp.
      Wszystkie powstające drogi powinny mieć ścieżki rowerowe. Rower na terenie Zielonej Białołęki (obszar o słabo rozwiniętej infrastrukturze i komunikacji miejskiej)  pełni funkcję nie tylko rekreacyjną, ale i użytkową. Poruszają się nim w szczególności  dzieci jadące do szkoły, mieszkańcy, którzy przemieszczają się pomiędzy sąsiednimi ulicami. Rower jest naturalnym środkiem komunikacji. Jest elementem  zdrowego stylu  życia, profilaktyki zdrowia. Są to wartości istotne dla mieszkańców tego obszaru.
  4. Ochrona przeciwpowodziowa
    • Poszerzenie wału przeciwpowodziowego rzeki Długiej
    • Droga  przy wale przeciwpodziowym

Ogłoszenie źródłowe:

bip.warszawa.pl/Menu_przedmiotowe/ogloszenia/plany_zagospodarowania/mpzp_Kobialka_przystapienie.htm


sierpnia 2019
powtśrczptsoni
312930311234
32567891011
3312131415161718
3419202122232425
352627282930311
Teraz
°
Dziś°/°
Jutro°/°
Majówka 2019
Tydzień Kwitnących Akacji

Białołęka w sieci

Gazeta Wyborcza